Így gyűjts témaötleteket a blogbejegyzéseidhez, automatizáltan

A blogírás nulladik lépése a részletes kulcsszókutatás elvégzése. Ha ezt kihagyod, nem biztos, hogy a célközönséged megszólítva érzi majd magát.

Ha blogot indítasz, és szeretnéd, hogy olvasott legyen, akkor tudnod kell, hogy mire keresnek az érdeklődők. Ha ezt nem teszed meg, csupa olyan cikket fogsz írni, amely senkit sem fog érdekelni.

Míg régebben csak sejtéseink voltak arról, hogy mire, hogyan keresnek az internetezők, ma már a fontos kulcsszavakat számos online eszközzel vizsgálhatjuk.

Vannak bizonyos online eszközök, amelyek segítségével ellenőrizheted, hogy mások mire, milyen kifejezésekkel keresnek, ezáltal rangsorolni tudod az egyes keresőszavakat, és újabb cikkötleteket nyerhetsz belőlük.

Az alábbi eszközök segíthetnek abban, hogy megtaláld a legjobb kulcsszavakat.

 

1. Google Keyword Planner

Az első, kézenfekvő megoldás a Google Adwords kulcsszókutatója, a Keyword Planner. Ha futtatsz Adwords-hirdetéseket, akkor bizonyára ismered.

Ezzel az eszközzel leszűrheted, hogy melyek a legnépszerűbb kulcsszavak egy adott témán belül. Ha beírsz néhány kulcsszóötletet, akkor a Keyword Planner ki fogja egészíteni néhány más, de releváns kifejezéssel.

Továbbá, az Adwords felületén azt is látod, hogy melyik szónál mekkora a keresési volumen. Így tudod súlyozni azt, hogy mely szavak számítanak jobban, melyekre érdemes több, jobb cikket írni.

Tovább

 

2. Keywordtool.io

Ha nincs Adwords fiókod, vagy gyorsabb megoldást keresel, akkor érdemes a Keywordtool-t kipróbálnod.

Ezzel az eszközzel a

  • Google
  • YouTube
  • Yahoo
  • Bing
  • Amazon
  • eBay
  • és az App Store

keresőjén keresztül tudsz kulcsszóötleteket keresni.

A működési elve nagyon egyszerű: amikor beírsz egy szót a fenti keresők valamelyikébe, felajánl még néhány további lehetőséget, hogy megkönnyítse a keresést. Ezeket a további kulcsszóötleteket szedi ki neked ez az eszköz.

A keresés után meg lehet adni kizáró, vagy kötelező érvényű szűrő kifejezéseket is. Így bizonyos szavakat ki tudsz eleve zárni, vagy ha túlságosan bő a szavak listája, akkor célozni tudsz egy bizonyos kifejezésre, és külön, csak azokat át tudod nézni.

Nem csak magyar nyelven működik a kereső, be tudsz állítani bármilyen nyelvi célzást, így akár más, külföldi nyelvű szövegírás esetén is jól jöhet.

A szavak listáját csv és xls formátumban le tudod menteni magadnak.

Hátránya, hogy a kulcsszavak népszerűségét nem mutatja (ezt kívülről nem tudja megállapítani), ezért javasolt az első pontban ismertetett Keyword Plannerrel kombináltan használni.

Tovább

 

3. Keyword shitter

Hát igen. A “Kulcsszó szaró” elnevezés nem túl szalonképes, de talán ez a legsokoldalúbb eszköz.

Hasonló elven működik, mint az előzőekben taglalt keywordtool.io, de ezzel a keresővel összességében több kifejezést tudsz gyűjteni, mert ezeket a weboldalakat pásztázza:

  • Google
  • Google News
  • Google Shopping
  • Google Books
  • YouTube
  • Google Videos
  • Google Images
  • Yahoo
  • Bing
  • eBay
  • Amazon
  • Twitter
  • Baidu
  • Yandex
  • Google Play
  • Google Play Apps
  • Google Play Movies
  • Google Play Books

Itt is lehet exportálni a találatokat CSV-be, vagy akár a vágólapra is tudod másolni azokat.

Ezt a kulcsszókutató eszközt is érdemes a Google Ads kulcsszókutatójával együtt használni, úgy jobban el tudod helyezni, hogy ténylegesen mely szavakra érdemes céloznod.

Tovább