3 tévhit a blogokkal kapcsolatban, amelyek miatt talán nem is blogolsz

Van néhány olyan tévhit, amely időnként vissza-visszaköszön, amikor a blogolásról esik szó. Könnyen elképzelhető, hogy ezek annyira megbénítanak, hogy végül úgy döntesz, nem is blogolsz. Ha így van, érdemes lenne ezt felülvizsgálni.

Ezek olyan, a köztudatban élő, és népszerű gondolatok, amelyek akár arra is alkalmasak, hogy valakit elrettentsenek a blogolástól.

Én azt javaslom, hogy fusd át ezeket a pontokat, és magadban mérlegeld: valóban igaz lehet a feltevés?

Lássuk ezeket!

 

1. A Facebook korában úgysem olvas senki

Önmagában a tény, hogy itt vagy, már cáfolja ezt. 🙂

De komolyra fordítva a szót: a Facebook valóban megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásainkat, de az olvasás nem tűnt el. A nyomtatott napilapok, magazinok valóban kilátástalan helyzetbe kerültek, és a nyomtatott könyvekből is kevesebb fogy, de közben az internetes hírportálok száma évente növekedik, és ugyanígy rengetegen e-könyveket, vagy blogokat olvasnak. Inkább az olvasás platformja változott meg.

A Google Analytics statisztikái sem igazolják vissza azt, hogy a blogokat már senki sem olvassa. Sőt, minél több bejegyzéssel rendelkezik egy blog, annál több egyedi látogatója van.

 

2. Blogot indítani egy vagyon

Ma már szerencsére nem kerül 200-300 ezer Ft-ba egy bloggal rendelkező weboldal elkészíttetése.

Egy saját domain alatt futó, egyedi arculattal rendelkező blogot akár egy kisvállalkozó is meg tud fizetni. És azért szögezzük le: ez nem egy felesleges kiadás, hanem egy hosszútávú, bevételtermelő marketingeszközbe való befektetés, amelyet ha jól használ valaki, akkor konkrét ügyfeleket hozhat.

Persze, érdemes körültekintően válogatni a blog készítésre vonatkozó árajánlatok közül. Ha egy céges blog túl olcsó, akkor nagy valószínűséggel egy sablonra épülő, keresőoptimalizálás szempontjából a legtöbbször alkalmatlan weboldalról van szó, amely valószínűleg nincs gyorsítva, és megfelelően beállítva. Ha azt szeretnénk, hogy a blog valóban hatékonyan működjön, akkor érdemes kereső-optimalizált blogot készíttetnünk, amely gyorsítva van.

 

3. Nem érdemes blogolni, már mindenki megírt mindent

Ez akkor lenne igaz, hogy ha minden internetező minden friss blogbejegyzésről értesült volna, és valóban el is olvasta volna. De ez nem igaz.

Mindenki más fórumokat követ, és más-más Facebookos közösségeknek a tagja – így minden egyes internetező eltérő weboldalakkal találkozik, ha leül netezni, vagy a telefonján elkezd böngészni. Sőt, az utóbbi években a Google is változtatott a keresője működésén: most már a keresési szokásokat is figyelembe veszi, a keresési találatok összeállításakor, és a minőségi tartalom is nagyobb szerepet kapott az oldalak rangsorolásakor. Ez azt jelenti, hogy egy-egy kulcsszóra rákeresve nem ugyanazok az oldalak, és nem ugyanabban a sorrendben helyezkednek el a találatok között. Ez jó hír a kisebb, később indult blogoknak is.

 

Összességében, talán minden eddiginél jobban megéri blogolni. De azt fontos kiemelni, hogy az eredmények jobbak, ha a blog keresőoptimalizált, és valóban hasznos, érdekes tartalmat szolgáltatsz.